Hjälp sökes!

Hejsan Spelemän/kvinnor!

Välkomna till Ransätersstämman 2023.

Vi hoppas och tror att stämman kommer att bli både större och bättre än någonsin. Vår programgrupp har gjort ett hästjobb för att få med bra artister.

I år är vi i STORT behov av funktionärer bla till arbetsuppgifterna som är knutna till campingen och inträdet till området. Vi jobbar i två- (alt tre-) timmars pass och är alltid minst två funktionärer samtidigt. För varje arbetspass utgår ersättning. Jag bifogar ett citat från Styrelsens nyliga mejlutskick:

”Att vara campingvärd är en ny uppgift för i år. Vi behöver hjälp vid infarten till vår camping mellan 10 – 02 torsdag till lördag, samt på söndag 10-14, då vi skall plocka ihop allt materiel igen. Viss hjälp behövs också under söndag/måndag efter stämman för att återställa hembygdsgården igen. Vi jobbar alltid tillsammans med någon annan i 2-timmarspass. För varje arbetat pass bjuder vi på fika samt en återbetalning av era kostnader med 100:-/pass.

Om du är intresserad, svara till mig på adress

hans@holmen-projekt.se eller till vårt kansli på adress info@ransatersstamman.se. Förutom namn så är vi tacksamma om du anger ditt mobiltelefonnummer, så att vi kan nå dig när vi börjar med schemaläggningen”.

Det går även bra att kontakta mig 073 084 19 13

Spelmanshälsningar från Ulf Jonsson