Aktiviteter Konsert Kurs

FolkBeat 10 år

Välkomna till en jubileumshelg 27-28 maj med FolkBeat som i år firar 10 år!

Efter 10 års succé med projektet FolkBeat, vill vi nu samla alla deltagare från tidigare år och bjuda in till ett hejdundrande folkmusik arrangemang i Karlstad!

Det blir två dagars kurs med samspel, och workshops tillsammans med Nina Pérez, Mattias Pérez, Pasi Pasanen och Pär Kunze för de gamla FolkBeatarna.

Lördagen öppnar vi upp för alla som spelar instrument att gå spelworkshop för Anna Karlsson, Lars-Emil Öjeberget och Mats Berglund och på eftermiddagen gästas vi även av folkmusikduon SYMBIO som håller en ensembleworkshop och allt mynnar ut i en gemensam konsert ”FolkBeat 10 år” lördag 28 maj kl 19.30 där även Symbio spelar en egen akt.

Tillsammans skapar vi en oförglömlig helg med spel och jam och konsert som du inte får missa!

Spelar du inget instrument är du hjärtligt välkommen att komma som åhörare på konserten för 100kr

Gamla deltagare anmäler sig här:
Pris för deltagande: 500kr
Var: Sundsta-Älvkullegymnasiet, Karlstad
När: 27-28 maj
Anmälan:

Kurser som är öppna för alla kommer att hållas under lördagen 28 maj. Flera kurser kommer hållas parallelt under förmiddagen och under eftermiddagen kommer en ensemblekurs hållas.

Mer information och anmälan:

Sista anmälningsdag 8 maj 2022

Projektet ”FolkBeat 10 år” arrangeras av Värmlands Spelmansförbund i samarbete med Nina Pérez Musik och stöds av Region Värmland, RUM, samt Karlstad Kommun och Studieförbundet Vuxenskolan.