FolkBeat

FolkBeat tar in nya medlemmar till våren 2018!

FolkBeat är ett folk-fusion-storband där traditionell folkmusik blandas med nya stilar. Ensemblen är öppen för alla instrument och riktar sig till dig som är i gymnasieåldern eller äldre, 15-20 år. Du måste inte spela folkmusik sedan tidigare, men det är bra om du är van att spela på gehör.

Gruppen brukar kännetecknas av härlig gemenskap, spännande musikaliska möten och smittande spelglädje. Soundet präglas av en kombination av tajt, melodiskt samspel, popiga stämföringar och ett riffbaserat komp med rockattityd. Ensemblen arbetar med låtar och arrangemang samt med att gemensamt arrangera musik och scenisk träning.

Framträdanden

Sedan starten har FolkBeat framträtt runtom i Värmland och Sverige, bland annat på några av Sveriges största folkmusikfestivaler samt på en ungdomsfestival i Turkiet. Gruppen har haft flera gästlärare, bl.a. indiska musiker, och ett utbyte med liknande ensembler från andra håll i Sverige.

Kursledare

Lärare är Pasi Pasanen och Nina Perez. Pasi är utbildad på Musikhögskolan Ingesund och jobbar på Sundstagymnasiets Estetiska program samt frilansar som pedagog och musiker. Nina är frilansmusiker och spelar bl.a. i trion MP3. Hon är utbildad fiol- och folkdanslärare och undervisar alla åldrar.

Datum för våren 2018

11 mars, 25 mars, 22 april, 13 maj, 27 maj. OBS! Datumen är preliminära och kan ändras. Vi repar heldagar ca 10-17 i Karlstad.

Anmälan

Anmäl dig genom att skicka in blanketten nedan. OBS! Anmälan är bindande. Vid anmälningsbekräftelse kommer mer info om inbetalning av deltagaravgift, samt praktisk info kring träffarna. Sista anmälningsdag är 14 januari 2018.

Anmälningsblankett

Poster