Folkmusikläger

Bild från sommarkursens återträff i Karlstad i januari 2017.

Välkommen på sommarkursen 7-11 augusti 2018!

2018 års ungdomskurser i folkmusik hålls vid Vägsjöfors Herrgård utanför Torsby den 7-11 augusti, i samarbete med Västanå teater. Kurserna är för dig mellan 10-20 år som vill spela och sjunga folkmusik, dansa eller spela teater och tillbringa några härliga sommardagar tillsammans med likasinnade. Du väljer en av kurserna nedan. Under kursveckan ingår besök på Västanå Teaters föreställning Anna Svärd samt en massa bad, lek och skratt!

Kurs i folkmusik
Kursen riktar sig till dig som har spelat ett par år på ditt instrument. Vi spelar tillsammans i större och mindre grupper och lär oss låtar och arrangemang på gehör. Hela kursen avslutas med en gemensam föreställning där musik och teater sys ihop till en öppen förställning. Ledare för kursen är: Pär Kunze,  Gro Marie Svidal, Bibbe-Lott Åsbom Kunze och en ännu hemlig gästlärare.

Kurs i teater, berättande och folklig dans
Under kursen kommer deltagarna att arbeta fram en föreställning. Hela kursen avslutas med en gemensam föreställning där musik, dans och teater sys ihop till en helhet. Ledare för kursen är: teaterpedagog Linnea Benneberg. Gästlärare är regissör Leif Stinnerbom från Västanå Teater.

2500 kr för medlemmar i Värmlands Spelmansförbund.
2800 kr för icke medlem (medlemskapet kostar 160 kr).
Syskonrabatt 200 kr (från syskon två).

I priset ingår logi, mat, kursavgift samt biljett till föreställning på Västanå Teater.

Vill du bli medlem? Klicka här

Anmälan
Anmälan görs via Studieförbundet Bilda. Observera att det är olika länkar för de olika kurserna!

TILL ANMÄLAN MUSIK

TILL ANMÄLAN TEATER